|
Stávka tramvajákůSOS Praha, koalice pražských občanských sdružení, podporuje požadavky řidičů
tramvají. Většina prostředků (70 %) hospodaření Dopravního podniku pochází z dotací hl. m.
Prahy. Domnívám se, že město, které deklaruje preferenci veřejné dopravy a
které využilo řidičů tramvají v maximální míře při řešení dopravní krize po
povodních, by se mělo jejich oprávněnými požadavky vážně zabývat. Při „velkorysém“
hospodaření (odboru městského investora se prokázalo ve sto procentech chybné
zadávání zakázek) a nekonečném sypání financí do pochybených a prodražovaných
silničních staveb mi připadá absurdní, že se nenajdou prostředky na
zvýšení hodinových mezd těchto náročných profesí, zato hladce se najde milion
na zadání studie, která má exaktně posoudit, zda je o pár korun na
hodinu náročnější práce řidiče autobusu nebo řidiče tramvaje. To by pak někdo
mohl začít posuzovat, zda je mezi lékaři náročnější být gerontologem či
pediatrem. Zasít semeno sváru mezi autobusáky a tramvajáky je od vedení
Dopravního podniku chytrý, leč hanebný tah. Město by mělo hlásanou preferenci ekologické kolejové dopravy vyjádřit
zmapováním a řešením problémů, se kterými se MHD potýká, zlepšovat služby MHD
a sledovat účelné vynakládání prostředků v hospodaření Dopravního
podniku. Management Dopravního podniku by měl přehodnotit svoji personální
politiku, která se dříve nebo později vymstí nejen jemu,ale hlavně obyvatelům
hlavního města a daňovým poplatníkům vůbec. A řidiči autobusů by si mohli
spočítat, že angažovat se stylem „ať mu ta koza chcípne“ nepřinese nic
dobrého ani jim. Ing.arch Marie
Petrová,koordinátorka SOS Praha
|
|