* 9.11.2005: Zastupitelé rozhodnou o budoucnosti Prahy 6 - (Tisková zpráva občanských sdružení Wuchterlova, EKO Břevnov, Občanská iniciativa Letná-Bubeneč, Ochranné sdružení nájemníků Prahy 6).
* 20.9.2005: Sněmovna má hlasovat o zákoně o výstavbě dráhy v Ruzyni - Na programu schůze poslanecké sněmovny je i kontroverzní návrh zákona o výstavbě další přistávací dráhy na letišti v Ruzyni. Dotčená občanská sdružení a postižené obce v okolí letiště mají za to, že jde o návrh protiústavní. (Tisková zpráva občanského sdružení Pro Nebušice)
* 19.9.2005: Občané předali žádost o svolání mimořádného zastupitelstva a čekají, jak starosta rozhodne - (Tisková zpráva občanských sdružení Wuchterlova, EKO Břevnov, Občanská iniciativa Letná-Bubeneč, Ochranné sdružení nájemníků Prahy 6).
* Den bez aut 2005 : 18.9.: Pražský Den bez aut. 22.9.: Evropský a český Den bez aut. 17.-22.9.: Evropský týden mobility. Více info o pražských akcích na stránkách projektu Auto*Mat.
* srpen 2005: Nové stránky Praha6.ecn.cz: Městský okruh zničí rezidenční oblasti Prahy 6! Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Požadujeme svolání mimořádného zastupitelstva MČ Praha 6 - výzva a iniciativa občanských sdružení v Praze 6.
* 1.7.2005: Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím připravilo leták, ve kterém chce informovat obyvatele Bohnic, Kobylis a dalších oblastí na severu Prahy o severozápadní části silničního okruhu (SO). Leták je k nahlédnutí na internetu (PDF, 420 kB) a v chaberské knihovně.
* Negativní dopady městského okruhu (MO) v Praze 6 a Praze 7 - mapa ve formátu PDF. Autorem je Štěpán Boháč, sdružení Oživení. Mapa je volně k šíření - s uvedením autora.
* 19.5.2005: Česká republika nechrání své občany před hlukem - ČR se zavázala implementovat předpisy komunitárního práva životního prostředí a pokud své závazky v této oblasti nesplní, musí očekávat sankce od Evropského soudního dvora. Jednou z nesplněných povinností je směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/49/ES o posuzování a regulaci hluku v životním prostředí. Občanská sdružení Centrum SOS Praha a Ústav pro ekopolitiku upozorňují, že tato směrnice je důležitá také proto, že pomůže lépe chránit zdraví všech občanů. Na problematiku snižování hlukové zátěže, zejména z automobilové dopravy, se snaží upozornit i mezinárodní seminář, který ve dnech 19. - 21. května občanská sdružení pořádají. (Tisková zpráva Centra SOS Praha, Pražských matek)
* Seminář o dopravě, hluku a účasti veřejnosti v metropolích Berlín, Praha, Varšava: Seminář na téma "Zatížení vnitřního města individuální automobilovou dopravou - zapojení občanů do řešení dopravních problémů" se konal ve dnech 19. - 20. května 2005 v Praze, následován byl exkurzí 21. května. Cílem byla výměna příkladů dobré praxe při řešení závažných dopravních problémů ve městech Praha, Berlín, Varšava, prezentace aktuální problematiky hluku z dopravy, a zapojení občanské veřejnosti do řešení těchto problémů.
* Sborník ze semináře.
* 13.5.2005: Před rozhodnutím o zdražení musí cestující vědět, jak Dopravní podnik hospodaří - Občanská sdružení zabývající se životním prostředím v Praze nesouhlasí s připravovaným zdražením jízdného v pražské veřejné dopravě a vyzývají zastupitele města, aby tomuto kroku zabránili. (Tisková zpráva občanských sdružení: Libeňský ostrov; Obrana životního prostředí; Limit; Pankrácká společnost; Nad Drahaňským údolím; World Car Free Network; EKOFórum; Pražské matky, Oživení; Wuchterlova a občanského sdružení Grébovka.)
* Novinka: Negativní dopady městského okruhu (MO) v Praze 6 a Praze 7 - mapa ve formátu PDF. Autorem je Štěpán Boháč, sdružení Oživení. Mapa je volně k šíření za podmínky uvedení autora.
* 22.3.2005:Mimoúrovňová křižovatka Malovanka zničí rezidenční oblasti Prahy 6 - tisková zpráva Ateliéru pro životní prostředí, Centra SOS Praha, Eko Břevnov, Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší v P6
* V malém sále Městské knihovny na Mariánském náměstí se v pondělí 22. listopadu 2004 uskutečnila odborná debata Financování veřejné dopravy, kontrola a transparentnost hospodaření DP - aneb je nutné zdražovat jízdné?
Debatu zahájil příspěvkem Tomáš Kramár o korupci v pražské dopravě. Do úvodního panelu přijal pozvání generální ředitel Dopravního podniku HMP Ing. Milan Houfek a odborník na svobodný přístup k informacím Oldřich Kužílek. Debatu moderoval Radim Perlín. Na debatu byli zváni zastupitelé hl. m. Prahy a městských částí, úředníci, zástupci TSK, Dopravního podniku a jeho dceřinných společností, odborníci z oblastí dopravy, investic, veřejných zakázek a kontroly a novináři.
V této souvisloti byla všem zastupitelů mailem i v tištěné verzi doručena výzva Nezdražujte jízdné! - Vyčistěte Dopravní podnik!
* 26. října 2004: Výzva radním: Nezdražujte jízdné! Vyčistěte Dopravní podnik! - tisková zpráva SOS Praha a Oživení
* SBORNÍK ze SEMINÁŘE v SENÁTU (duben 2004)
(sborník na CD-ROM je také možné získat v kanceláři SOS Praha)
- duben 2004: Požadavky Koalice SOS Praha
- 7. dubna 2004: Dopravní alternativa pro Prahu existuje! - tisková zpráva o semináři konaném v Senátu Parlamentu ČR
- Transport Alternative for Prague - ENGLISH SUMMARY
* Evropský týden mobility a Den bez aut 2004:
Auto*Mat v pohybu 2004 - týden akcí iniciativy Auto*Mat v Praze
Výzva NECHTE AUTO DOMA! 22.září 2004
* 8. září 2004 - Městský okruh - dálnice přes Prahu 6 pod Vaším oknem - mítink o chystaných velkých dopravních stavbách na území Prahy 6. - pořádalo Ochranné sdružení nájemníků Prahy 6 a Centrum SOS Praha.
Otevření tunelu Mrázovka:
* 26. srpna 2004: Tunel Mrázovka - špatné řešení za deset miliard - tisková zpráva SOS Praha
* 27. srpna 2004: Mrázovkou musí skončit výstavba tzv. městského okruhu - tisková zpráva Ateliéru pro životní prostředí
* 26. srpna 2004: Petr Kužvart: V Praze se zprovozňuje součást zhoubného dopravního řešení - tunely Mrázovka - komentář k otevření tunelů Mrázovka
* 29.3.2004: Poznámky k automobilismu a k připravovanému "Městskému okruhu" v Praze - komentář Petra Kužvarta
* podzim 2003: Silniční okruh kolem Prahy - stavba 514 Slivenec - Lahovice: Časový průběh řízení aneb jak úřady zdržují a Ředitelství silnic a dálnic nikam nespěchá - Přehled zpracovaný Pavlem Černohousem
* 18.11.2002: Praha - město pro lidi? - Rozhovor s ing. arch. Marií Petrovou, tehdejší koordinátorkou SOS Praha, v Občanských novinách, příloze Literárních novin
* podzim 2002:
Dopravní systém v Praze: Problémy stávajícího dopravního systému, Principy návrhu alternativního řešení od architektů Ivana Lejčara a Petra Preiningera.
* Říjen 2002:
DOPRAVNÍ KONCEPCI územního plánu Prahy SPLÁCHLA POVODEŇ... - Problémy stávající dopravní koncepce, návrh konkrétních změn pro změny územního plánu od architektů Ivana Lejčara a Petra Preiningera.
* Dva semináře Dopravní alternativa pro Prahu proběhly v roce 2002. Zde najdete stručné shrnutí některých příspěvků:
Metro nebo rychlodráha na letiště a dál do Kladna? Diskuse v tisku z ledna 2003
- Mudr. Bém
chce kombinovat červenou linii metra s rychlodráhou
Kladno - letiště Ruzyně.
- Pro ing. arch. Ivana
Lejčara převažují výhody Metropolitní železnice
Kladno - letiště Ruzyně - Praha.
leden 2003: Stávka tramvajáků - vyjádření podpory od Marie Petrové
5.2.2003: Výkup
pozemků na dálnice bude povinný - článek z Deníků Moravia o připravovaném zákonu o liniových stavbách
29.1.2003: Budou se kvůli hluku
zavírat ulice? - Prof. MUDr. Jiří Havránek, článek z Veřejné správy na téma škodlivost hluku a jak jej odstranit jako starou zátěž
|